Haarlemse stadsglossy HRLM bereikt een bijzondere mijlpaal: het 100e nummer ligt vanaf woensdag 19 november gratis in de stad. Voor deze feestelijke editie koos de redactie voor een thema dat de ziel van Haarlem raakt: “HRLM100 – Haarlem door jouw ogen.”
Voor dit jubileumnummer vroeg HRLM haar lezers naar hun mooiste herinneringen, favoriete plekken en gebouwen die Haarlem zo bijzonder maken. Want wie kan de stad beter beschrijven dan de mensen die er wonen, werken, opgroeien en telkens weer thuiskomen?
De vele inzendingen vormen samen een mooi palet van verhalen: van jeugdherinneringen en dierbare vriendschappen tot iconische plekken waar trots en verbondenheid voelbaar zijn. Ook een aantal honderdjarige bedrijven en organisaties komen aan het woord.
Adem van de stad
“Toen we in 2008 begonnen met HRLM, wilden we een magazine maken dat de stad ademt,” zegt Jeannette Eversen, oprichter van het eerste uur. “Dat we zeventien jaar later de 100e editie vieren, voelt ongelooflijk bijzonder. Dit nummer is een ode aan Haarlem en aan iedereen die er een stukje van zichzelf in heeft gelegd. En dat zijn lezers, schrijvers, fotografen, ondernemers en inwoners van de stad. HRLM is van ons allemaal.”
Het jubileumnummer is extra feestelijk vormgegeven met een speciale cover en bevat terugblikken op hoogtepunten uit 100 edities HRLM, interviews met vertrouwde gezichten en verrassende nieuwe verhalen.
Vanaf woensdag 19 november is HRLM100 gratis verkrijgbaar op diverse plekken in het centrum van Haarlem, waaronder de VVV, bibliotheek en lokale boekhandels.
Over HRLM
HRLM stadsglossy is sinds 2008 hét lifestyle- en cultuurtijdschrift van en voor Haarlem. Zes keer per jaar belicht het magazine de stad in al haar facetten: van cultuur, horeca en ondernemerschap tot kunst, mode en maatschappelijke initiatieven. HRLM vertelt verhalen die verbinden, inspireren en trots oproepen op de stad die we samen vormen.

stadsglossy en HRLMtje zijn regionale glossy magazines. Inhoud,
amusement én commercie gaan bij HRLM een oprechte vriendschap aan.
HRLM legt zich toe op het overtuigen van
de schoonheid en het karakter van Haarlem voor een zo breed mogelijk publiek.
HRLM belicht via de magazines en de website op kwalitatief onderscheidende en
inspirerende wijze de stad, haar inwoners en haar ondernemers.














