Blijf in beweging, juist nu!

0

Iedereen weet het; bewegen is gezond! Juist in deze tijd is dit belangrijker dan ooit tevoren. Want bewegen heeft een positieve effect op het hele welzijn. Daarnaast versterkt het onder andere het immuunsysteem.

Ook met de huidige maatregelen is in beweging blijven nog steeds heel makkelijk. In veel alledaagse activiteiten zit al beweging. Denk aan het huis stofzuigen, de trap een paar keer per dag oplopen, de was doen, in de tuin werken, een rondje met de hond lopen of andere huishoudelijke werkzaamheden. Pak per dag een moment voor een wandeling. Dit kan vroeg in de ochtend voordat er gewerkt moet worden of einde middag of na het avondeten. Is het droog? Pak de fiets voor een boodschap of ga gewoon een stukje fietsen.

Geen zin in de huishoudelijke taken? Ga een rondje hardlopen, wandelen door het bos of over het strand of kijk welke sporten er nog wel beoefend mogen worden. Wellicht tijd om een nieuwe sport uit te proberen. Want er zijn nog genoeg sporten die wel mogen en kunnen binnen de huidige maatregelen. Met maximaal 4 personen zijn de beweegactiviteiten toegestaan. Blijf in ieder geval lid van de eigen sportvereniging. In het voorjaar zijn er veel creatieve en alternatieve beweegvormen georganiseerd door sportaanbieders uit de regio. Kijk op de website van de verschillende verenigingen hoe ze met de nieuwe maatregelen omgaan en welke alternatieve vormen ze aanbieden.

De beweegrichtlijnen blijven de norm, juist in deze tijd! Dit betekent voor jongeren 1 uur beweging per dag en voor volwassenen 2,5 uur per week. Pak vaker de fiets, de trap of ga lekker lopen. Check de website van sportsupport.nl voor meer informatie over de beweegrichtlijnen of de website sportindewijk.nl voor een overzicht van sportverenigingen en activiteiten.

- Advertentie -