AdsToSport exploiteert nieuwe inkomstenbron voor MHC HBS

0

Format AdsToSport ideaal platform voor grote adverteerders

Het advertentieplatform AdsToSport biedt een nieuwe inkomstenbron voor de MHC HBS uit Bloemendaal. MHC HBS was eind 2015 een van de eerste sportvereniging die mee deed aan het nieuwe en innovatieve advertentieplatform AdsToSport.

AdsToSport maakt het voor landelijke adverteerders mogelijk te adverteren op de kanalen van de sportverenigingen die zijn aangesloten bij AdsToSport, waaronder ook MHC HBS. Na een half jaar ontvangt MHC HBS de eerste advertentie-inkomsten. Het grootste deel van de opbrengsten van de campagnes komt ten goede aan de vereniging. Zo zorgt AdsToSport, samen met de adverteerder, dat de financiële situatie van sportclubs in Nederland gezond blijft of zelfs verbetert.

Geen bemoeienis voor extra inkomsten
“We hoeven zelf niets te doen! We zien nieuwe adverteerders op de site die we anders nooit hadden bereikt. Met AdsToSport hebben we meer inkomsten zonder extra werk,” vertelt Hans Evers, verantwoordelijk voor de sponsoring binnen MHC HBS. “AdsToSport begrijpt waar het bij bannering om gaat. Het profiel van de adverteerder past zich steeds beter aan bij de bezoekers van onze site. Daarmee leveren we als platform voor de adverteerder én voor onze bezoekers een meerwaarde. Deze extra inkomsten zijn voor natuurlijk heel welkom, daarom hebben we ons direct aangesloten.”

Social enterprise
Het initiatief van Jaap Stockmann (31), hockeykeeper van het Nederlands elftal, zorgt ervoor dat advertentie-gelden van bedrijven direct bij lokale sportverenigingen terechtkomen. Sportverenigingen ontvangen extra inkomsten van een nieuwe bron, zonder dat daar werkzaamheden tegenover staan. “Onze vereniging heeft er niet veel werk aan, behalve dan dat we periodiek een factuur sturen. En dat is buitengewoon prettig,” aldus Hans Evers.

Effectief sponsoren
AdsToSport maakt het voor grote adverteerders mogelijk om lokaal te adverteren, een tot nu toe onbereikbaar advertentiekanaal. Voor sportverenigingen wordt een nieuwe inkomstenbron aangesproken; naast sponsorbudgetten worden nu ook advertentiebudgetten aangesproken. Grote sponsoren bereiken een zeer specifieke en interessante doelgroep en ondersteunen gelijktijdig lokale sport. In dit filmpje wordt uitgelegd hoe AdsToSport werkt.

Over AdsToSport
AdsToSport verbindt sportverenigingen en adverteerders en realiseert een nieuwe inkomstenbron. Verenigingen kunnen kosteloos deelnemen door een banner of een HTML-code op de website te plaatsen. Aangesloten verenigingen kunnen enkele euro’s per lid per jaar verdienen. Daarmee genereert de vereniging vervolgens direct nieuwe inkomsten. Sinds de start in september 2015 hebben zich in totaal 780 clubs en 12 sportbonden aangemeld bij AdsToSport. Met deze campagnes heeft AdsToSport een bereik van 1,3 miljoen mensen.

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief van Haarlem updates:
Voer je e-mailadres in:


(Geleverd door FeedBurner)