Koninklijke HFC vindt nieuwe hoofdsponsor in Scotch Whisky International

0
Links Gert-Jan Pruijn (voorzitter Koninklijke HFC) en rechts Michel Kappen (CEO van Scotch Whiskey International). Fotografie: Robert van Koolbergen.
Links Gert-Jan Pruijn (voorzitter Koninklijke HFC) en rechts Michel Kappen (CEO van Scotch Whiskey International). Fotografie: Robert van Koolbergen.

Tweede Divisionist komt driejarig contract overeen met beleggingsexpert in single malt whisky’s

Vanaf het komende voetbalseizoen dat in augustus begint, zal Scotch Whisky International als hoofdsponsor op het shirt van de Koninklijke HFC prijken. Tijdens de opening van de ALV werd de overeenkomst tussen Michel Kappen (CEO van Scotch Whisky International), bestuursvoorzitter Gert-Jan Pruijn en Jasper ter Braak (voorzitter van de sponsorcommissie) ondertekend en werd deze letterlijk en figuurlijk beklonken met een glas champagne. De sponsorovereenkomst heeft een duur van drie jaar.

We zijn zeer blij met Scotch Whisky International als nieuwe shirtsponsor voor ons eerste en tweede elftal”, licht Pruijn toe. “Tijdens een sponsorborrel van afgelopen jaar raakten we met Michel Kappen in gesprek. Het klikte meteen. De Koninklijke HFC heeft een gezonde basis. Zo tellen we ruim 1.900 leden en hebben we met 1.200 jeugdleden een gouden toekomst in het vooruitzicht. Onze Business Club bestaat daarnaast uit vele sponsoren, en ‘SWI’ voegen we met heel veel genoegen aan dit rijtje toe. Met de Business Club bieden we Michel een meer dan interessant platform waar hij zijn kennis en passie over whisky, en beleggen in single malt whisky in het bijzonder, aan een breed publiek kan toelichten.

Drie clubs
Het is overigens niet de eerste voetbalclub waar Michel Kappen single malt whisky als beleggingsproduct introduceert. De profclubs NEC Nijmegen en het Rotterdamse Sparta gingen de Koninklijke HFC voor en zullen in het aanstaande Eredivisie-seizoen verschillende commerciële uitingen van Scotch Whisky International inzetten. Michel Kappen vertelt: “Net als bij Sparta Rotterdam en NEC Nijmegen is de sponsorovereenkomst met de Koninklijke HFC gebaseerd op een langdurige samenwerking waarbij de wegen van sport en zakendoen elkaar langs het voetbalveld treffen. Voor voetbalclubs zijn grote sponsoren zeer welkom, en helemaal nu de Koninklijke HFC in de nieuw opgezette Tweede Divisie uitkomt. Voor een bedrijf als Scotch Whisky International is het van essentieel belang om aan de langdurige samenwerking met de Koninklijke HFC te blijven werken en op deze manier ook single malt whisky’s als een betrouwbaar en rendabel beleggingsproduct bij onder meer bij de leden van de Business Club te introduceren.



Ondersteun Haarlem updates met een kleine financiële bijdrage, maandelijks of éénmalig: