Dopper en het Van Gogh Museum hebben de kwasten ineen geslagen voor de lancering van een Special Edition Dopper. Deze exclusieve uitgave van de duurzame design waterfles is verkrijgbaar in twee verschillende versies, bedrukt met een design geïnspireerd op twee wereldberoemde werken van Van Gogh: Almond Blossom en Sunflowers.
Gescheiden door meer dan een eeuw, hebben Dopper en Van Gogh verrassend veel gemeen. Beide zijn van Nederlandse origine, natuurliefhebbers en beiden gebruiken design om een verhaal te vertellen. Het verhaal van Van Gogh gaat over het vangen van de schoonheid van de natuur, de boodschap van Dopper draait om het behoud ervan. Tel daarbij op dat het Van Gogh Museum ‘s werelds allereerste museum is met het internationaal erkende duurzaamheidscerfiticaat BREEAM-NL In-Use en een samenwerking tussen Dopper en het Van Gogh is eigenlijk heel logisch.
Wereldberoemde kunstwerken
De Special Edition Dopper is verkrijgbaar in de kleuren Cool Blue en Hello Yellow. De cup van de blauwe Dopper is bedrukt met een design geïnspireerd op het werk Almond Blossom dat Van Gogh in 1890 maakte voor zijn pasgeboren neefje Vincent Willem, zoon van zijn broer Theo. De gele Dopper is bedrukt met de wereldberoemde Zonnebloemen die Van Gogh omstreeks 1889 in Arles schilderde. Het artwork op de Doppers – verzorgd door het Van Gogh Museum – brengt de kunstwerken op een unieke manier tot leven. Op deze manier wordt kunst breed toegankelijk én praktisch toepasbaar.
De Special Editions ‘Almond Blossom designed for Dopper’ en ‘Sunflowers designed for Dopper’ zijn vanaf 21 november 2016 verkrijgbaar bij de Dopper webshop, geselecteerde Dopper verkooppunten en de museumshop van het Van Gogh Museum voor € 17,95.
Over Dopper
Dopper wil in een wereld leven waar mensen zich bewust zijn van het milieu, waar we actief de hoeveelheid single-use plastic afval verkleinen en waar iedereen, dichtbij huis en ver weg, toegang heeft tot veilig drinkwater. Dopper is inmiddels actief in de Benelux, Duitsland en Amerika.
Het grootschalig gebruik van PET-flessen wereldwijd veroorzaakt een enorme afvalstroom in de oceanen, de zogenaamde ‘plastic soep’. Met herbruikbare design waterflessen van hoogwaardig kunststof en staal, draagt Dopper bij aan de vermindering van deze milieuproblematiek. Daarnaast stimuleert Dopper het gebruik van kraanwater als goedkoop en minder milieubelastend alternatief voor mineraalwater. Van de netto verkoopomzet van Dopper gaat 5% via de Dopper Foundation naar waterprojecten van Simavi in Nepal en naar de educatieve programma’s over schoon (drink)water en plastic afval van de Dopper Academy. Dopper is officieel gecertificeerd als ‘B Corp’ (Benefit Corporation) en behoort daarmee tot de mondiale beweging van wereldverbeteraars.