Haarlem Marketing zet in een grote landelijke campagne Haarlem neer als ‘wereldplek voor levensgenieters’. De legitimatie hiervoor is duidelijk. In de monumentale binnenstad is een groot aantal heerlijke restaurants gevestigd en er zijn veel authentieke, maar ook hippe cafeetjes te vinden. In de nazomerzon is het puur genieten op één van de terrassen van de vele gezellige pleinen die Haarlem rijk is.
Ook op het gebied van cultuur heeft Haarlem veel te bieden. Met Teylers en Frans Hals Museum, Dolhuys en De Hallen Haarlem is zowel oude als hedendaagse kunst volop vertegenwoordigd. Haarlem telt vier belangrijke podia, waar diverse vormen van theater, dans en muziek worden aangeboden.
In de pittoreske winkelstraatjes is een groot scala aan unieke en charmante winkels, boetieks en conceptstores te vinden. Hotels zijn er van hip tot klassiek en te vinden in de binnenstad, langs de stadsrand of in het groene buitengebied. De ligging van Haarlem tussen Amsterdam en het strand en nabij Schiphol is uniek.
Haarlem heeft dus echt alles in huis voor de perfecte citytrip!
De campagne
Bij deze landelijke campagne worden in heel Nederland zo’n 1600 Mupi’s ingezet. Aangezien de focus vooral ligt op de provincies Gelderland, Overijssel en Noord-Brabant worden daarnaast advertenties in lokale media geplaatst, abri’s op de stations ingezet en zijn de citytrip-uitingen te zien in 375 Syntus bussen in midden-Nederland. Verder worden op de website van Haarlem Marketing veel tips voor een geslaagde citytrip in beeld gebracht, zodat de bezoekers niets hoeven missen.