Digitale welkomstborden bij stadsentrees Haarlem

0

Bij de stadsentrees van Haarlem zijn recent digitale welkomstborden geplaatst. De welkomstborden tonen informatie over tentoonstellingen en evenementen in de stad. Tijdens de coronaperiode wordt hier ook informatie over de maatregelen op getoond.

De digitale welkomstborden vervangen de stalen frames met houten borden die eerst op vijf verschillende locaties in de stad stonden. Er zijn twee nieuwe locaties bijgekomen. Een voordeel van de digitale schermen is dat er meer informatie getoond kan worden en de beelden makkelijk zijn te wisselen. Bij een calamiteit kunnen de schermen bijvoorbeeld worden ingezet als communicatiemiddel. De schermen zijn voorzien van een dimfunctie en staan ingesteld op een energiezuinige stand.

Haarlem Marketing voorziet de digitale welkomstborden van content. Hiervoor kunnen culturele instellingen en evenementenorganisatoren een aanvraag indienen. Het gaat hierbij om niet commerciële uitingen. Op de schermen in de Waarderpolder zijn bovendien uitingen van Parkmanagement Waarderpolder te zien.

Naast de digitale welkomstborden worden in Haarlem door JCDecaux ook vier analoge Mupi’s (vrijstaande reclamedragers) vervangen door vier digitale Mupi’s. Deze hebben een aantal voordelen t.o.v. de analoge; minder vervoersbeweging in de stad voor het wisselen van de papieren posters, snel in te zetten t.b.v. crisiscommunicatie, mogelijkheid tot tonen van lokale Amber alerts, energiezuinig door LED-techniek etc.

Zeven locaties digitale welkomstborden
De digitale welkomstborden staan op zeven locaties: Fonteinlaan / Zuiderhoutlaan, Amsterdamsevaart, Camera Obscuraweg, Waarderweg, Delftplein, Korte Verspronckweg en de Schipholweg.

- Advertentie -