Letterenloop levert 3000 Euro op voor het goede doel

1

De Letterenloop brengt jaarlijks bijna tweeduizend lopers samen om op een sportieve manier te genieten van een prachtig evenement. Door corona ging de jaarlijkse HUGO BOSS Letterenloop dit jaar niet door, maar werd een virtueel evenement bedacht: de #AlfabetChallenge. Het resultaat? Een cheque van 3000 euro voor het goede doel.

#AlfabetChallenge
Terwijl de ene na de andere hardloopwedstrijd werd afgeblazen kwam de Letterenloop met de #AlfabetChallenge. Met een donatie konden de deelnemers zich verzekeren van een reeks instructievideo’s om thuis te blijven sporten gedurende de eerste lockdown. De instructievideo’s waren geheel in de geest van de Letterenloop. Van jong tot oud en van ludiek tot zeer intensief, waarbij de organisatie zelfs Ruud Gullit wist te strikken om mee te doen.

Namens Stichting Letterenloop sprak Frank van der Endt grote dank uit: “Wij zijn onze hoofdsponsor HUGO BOSS zeer erkentelijk. Ook in deze moeilijke economische tijd waren ze direct welwillend om een flinke donatie te doen. Daarnaast zijn we alle deelnemers, sponsors en overige donateurs enorm dankbaar dat we juist in deze bizarre periode prachtige initiatieven van Run4Schools kunnen ondersteunen, daar waar het echt nodig is.

Run4Schools
Op maandag 7 december in Wijkatelier Uithoorn overhandigde voorzitter Frank van den Endt van de Stichting Letterenloop een cheque ter waarde van 3000 Euro aan Leslie Pangemanan van Run4Schools. De coaches van Run4Schools helpen de kinderen van vier grote basisscholen in de townships in Zuid-Afrika. Run4Schools ondersteunt onder meer sport- en dansfaciliteiten op de scholen. En nu, in coronatijd, wordt er voedsel uitgedeeld aan de kinderen en hun ouders. De gevolgen van de pandemie is voor de kinderen in de townships vele malen groter dan hier in West-Europa. Veel mensen in de townships hebben door coronacrisis nauwelijks of geen inkomsten. “Het volgende doel is om de scholen een eigen keuken te geven,” aldus Pangemanan.

Tas met een verhaal
Namens Beat the Bag heeft het sociale Wijkatelier in Uithoorn unieke design tassen gemaakt van de reclamedoeken van de Letterenloop. Stichting Letterenloop heeft hier de overgebleven spandoeken van de afgelopen jaren laten recyclen. Het atelier heeft uitstekend werk geleverd door er hoogwaardige canvas shoppers van te maken. De tassen zijn te koop via de webshop Run4Schools/webshop voor het bedrag van 29,50 euro.

Normale hardloopwedstrijd
Ondanks dit succesvolle uitstapje wil het bestuur niets liever dan volgend jaar weer gewoon hollen over het iconische Kopje van Bloemendaal. En dan het liefst met zoveel mogelijk deelnemers. De voorbereidingen zijn namelijk alweer begonnen en alle hoop is gevestigd op een zonnige 6 juni 2021.

 

- Advertentie -

1 REACTIE

Comments are closed.