Haarlem viert de lente

0

Het is bijna zover: de lente staat voor de deur! De zon laat zich vaker zien, de natuur ontwaakt langzaam. Het perfecte moment om eropuit te gaan en het lenteseizoen te omarmen. Met de voorjaarscampagne ‘Vier de lente’ nodigt Haarlem Marketing jou uit om de frisse kleuren, geuren en sfeer van de stad te beleven. Ontdek de evenementen, geniet van de bloeiende omgeving en laat je inspireren door alles wat de lente in Haarlem te bieden heeft.

Activiteiten
De lente brengt Haarlem tot bloei! Ooit het kloppende hart van de bloembollenhandel, is de stad nog altijd geliefd door bloemenliefhebbers. Naast het traditionele Bloemencorso, waarbij kleurrijke praalwagens door de stad trekken, is er nog veel meer te beleven. Van wandelen door de ontluikende natuur tot Koningsdag en de pluktuin. Van winkelen in de straten vol bloemen tot een lekkere kop koffie op een terras in de eerste zonnestralen. En van een ontdekkingstocht door het Frans Hals Museum tot Bevrijdingspop. Voor een volledig overzicht van de activiteiten, kijk in onze Uitagenda via www.visithaarlem.com.

Ontdek en pluk!
Van 5 maart tot en met 30 maart worden de winkels van Haarlem in bloei gezet met tulpen. Ook is er op zondag 30 maart op de Grote Markt voor de derde keer van 11.00 tot 17.00 uur de Bloemenmarkt met tulpenpluktuin. Als bezoekers in de binnenstad een aankoop hebben gedaan t.w.v. minimaal € 10,- mogen er gratis tien tulpen worden geplukt in de tulpenpluktuin op vertoon van de aankoopbon.

Wil je tulpen deze lente een mooie plek geven? Bij VVV Haarlem kun je een echt collectorsitem kopen, namelijk het Haar(l)emmertje: een emmer met hierop het wapen van Haarlem, Frans Hals en andere herkenbare illustraties. De emmer is lokaal gemaakt en ontworpen en te koop voor € 9,99. Klik hier voor de openingstijden van de VVV.

Campagne Vier de lente
Haarlem Marketing zet zich met de ‘Vier de lente-campagne’ in voor de winkels, horeca en musea. Directeur Haarlem Marketing, Anne-Marije Hogenboom, vertelt: “Met verschillende activiteiten spreken we diverse doelgroepen aan, allemaal in en rondom Haarlem. Door deze campagne maken we in één klap duidelijk dat iedereen die in de lente op pad wil, hier moet zijn.

Haarlem Marketing inspireert met de campagne zowel bewoners, bezoekers en ondernemers om het beste uit dit seizoen te halen. Door de inzet van verschillende middelen – van abri’s en social media tot lokale magazines en visithaarlem.com – zorgen we ervoor dat iedereen de stad kan beleven, ervaren en proeven. Of het nu gaat om stadswandelingen, winkelen in de Gouden Straatjes of een picknick in een van de vele stadsparken: de lente vier je in Haarlem!

Voor meer inspiratie omtrent de lente in Haarlem en omgeving: bekijk de campagnepagina www.visithaarlem.com.



Ondersteun Haarlem updates met een kleine financiële bijdrage, maandelijks of éénmalig:


Geef een reactie