Recordaantal bezoekers op open dag Picnic in Haarlem

Bijna 500 klanten nemen kijkje in hub van online supermarkt

6

De open dag van online supermarkt Picnic in Haarlem heeft zondag 24 november 2019 een recordaantal bezoekers getrokken. Bijna 500 geïnteresseerden, onder wie veel ouders met kinderen, namen een kijkje in de keuken van Picnic. Ze zagen met eigen ogen wat er allemaal gebeurt in een zogenaamde hub, de plek waar de elektrische wagentjes worden ingeladen met boodschappen en van waaruit ze vervolgens naar de bezorgadressen vertrekken.

De open dag werd georganiseerd om de opening van Picnic in Haarlem te vieren. Klanten konden in de hub aan de Küppersweg van dichtbij zien hoe het werk van de bezorgers – bij Picnic ‘runners’ genoemd – eruitziet. In groepjes werden elk half uur rondleidingen gegeven, waarbij bezoekers het hele proces van de bezorging konden volgen. Voordat de boodschappen zijn afgeleverd hebben de runners al een hele weg afgelegd. Dat gaat van het aantrekken van veiligheidsschoenen, het ontvangen van informatie over de bezorgroute, de teambespreking, tot het efficiënt inladen en het scannen van de producten.

Jonge gezinnen
De online supermarkt bezorgt sinds begin deze maand in Haarlem en omliggende plaatsen. Hiermee kunnen ruim 115.000 huishouden profiteren van de bezorgdienst. Op dit moment staan er nog 12.500 huishoudens op de wachtlijst. Volgens medeoprichter van Picnic Michiel Muller is de uitbreiding naar de regio Kennemerland, met als middelpunt Haarlem, een logische keuze. “Haarlem is een stad met veel werkende mensen en jonge gezinnen. Veel inwoners zitten in de leeftijdscategorie 25 tot 45 jaar. Zij hebben het al erg druk heeft met werk, hobby’s en kinderen. We willen hen tijdrovende ritjes naar de supermarkt uit handen nemen door de boodschappen thuis af te leveren.” De open dag trok ook vooral veel jonge gezinnen.

Vooral de opvallende elektrische bezorgwagentjes van Picnic trokken veel bekijks. Er was veel animo om zelf een ritje in een wagentje te maken. Kinderen sprongen ook massaal op springkussen Bouncy en speelden in Bally, het Picnic-wagentje dat tot ballenbak is omgetoverd. Andere activiteiten als ‘voel het product’ en ‘memory in de rode kratjes’ waren ook erg populair.

Over Picnic
Voor de lancering in Nederland eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Daarna is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief van Haarlem updates:
Voer je e-mailadres in:


(Geleverd door FeedBurner)

6 REACTIES

Comments are closed.