Home Top Burgemeester Wienen sluit woning na explosies

Burgemeester Wienen sluit woning na explosies

0

Burgemeester Jos Wienen sluit een woning aan de Vincent van Goghlaan in Haarlem Oost. De afgelopen weken is de woning doelwit geweest van vier explosies. De sluiting is een maatregel om de openbare orde in de omgeving te herstellen.

Eerder werd cameratoezicht ingesteld. Deze maatregel had niet het beoogde effect, namelijk het voorkomen van meer ongeregeldheden rond de woning.

Het sluiten van een woning is een zware maatregel die hier helaas moet worden ingezet nadat de openbare orde meermaals ernstig verstoord is. Het is totaal onacceptabel om met explosies te zorgen voor onveiligheid. We hebben het hier over een woonwijk waar vooral gezinnen met kinderen wonen,” zegt Jos Wienen.

De bewoners van de betreffende woning worden elders opgevangen.

 

 



Ondersteun Haarlem updates met een kleine financiële bijdrage, maandelijks of éénmalig:


- Advertentie -
advertentie