Haarlem profileert zich in campagne als stad van de menselijke maat

1

Op slechts 20 kilometer afstand van het bruisende, maar ook steeds drukker wordende, Amsterdam bevindt zich Haarlem. Net als Amsterdam heeft Haarlem een schitterend 17e – eeuws centrum. Evenals Amsterdam beschikt Haarlem over belangrijke musea, zoals het Frans Hals en het Teylers, het oudste museum van Nederland. En ook Haarlem is gelegen aan een voor de stad belangrijke rivier: het Spaarne.

Amsterdam en Haarlem lijken dan ook op elkaar als broer en zus. Een drukke broer en een rustig zusje wel te verstaan. Want dat is waarin ze verschillen. En dat is tegelijkertijd waarom ze elkaar zo goed aanvullen.

Haarlem Marketing heeft een campagne laten ontwikkelen die Haarlem profileert als stad van de menselijke maat. Een stad in de luwte van druk Amsterdam. Dichtbij en toch zo anders. Met als doel het aantrekken van vooral jonge gezinnen met kinderen, jonge bedrijven en binnen- en buitenlandse toeristen, die dan weer wat ouder mogen zijn.

Het thema voor deze campagne luidt: Adem Haarlem

In deze campagne zien we beelden die de rust, de schoonheid en de gemoedelijkheid van Haarlem tonen. Altijd gecombineerd met de regel Adem Haarlem en soms vergezeld van een tekstje waarin het een of ander wordt toegelicht.

De campagne bestaat uit advertenties in onder meer De Volkskrant en Het Parool, daarnaast mupi’s en abri’s in de Nederlandse steden met een accent op steden in de regio Groot Amsterdam, billboards op NS-stations en Schiphol en verder bannering en andere online-publiciteit, te beginnen bij haarlem.nl.

De geheel vernieuwde website van Haarlem Marketing die qua visualisatie en nieuwe online technieken meer inspeelt op de beleving van een bezoek aan de Spaarnestad, wordt gelijktijdig met deze campagne gelanceerd. De campagne start officieel op 1 september aanstaande. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau Het ei van Ubachs. Adem in. Adem uit. Adem Haarlem.

Credits Campagne
Strategie: Wim Ubachs
Concept: Wim Ubachs
Copy: Wim Ubachs
Art Direction: Wim Ubachs, Patrick Wijnhoven
Communicatiebureau: Het ei van Ubachs
Opdrachtgever: Haarlem Marketing
Directeur: Esther Brasser
Hoofd Marketing & Communicatie: Leontine Splinter

Advertentie
Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief van Haarlem updates:
Voer je e-mailadres in: (Geleverd door FeedBurner)
 

1 REACTIE

  1. nou, ik weet niet of we hier zo blij mee moeten zijn. Amsterdammers klagen steen en been over het feit dat de stad wordt overgenomen door toeristen.

Comments are closed.