Yoghurt Barn en het Wereld Natuur Fonds promoten natuurvriendelijk, gezond en lekker eten in Nederland

0

De natuur beschermen door gezond en lekker te eten: dat is het uitgangspunt van de actie van Yoghurt Barn met Het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL). Door vaker te kiezen voor plantaardig eten en bij voorkeur lokaal geproduceerd dragen consumenten actief bij aan natuurbescherming dichtbij én ver weg. Daarom biedt Yoghurt Barn, naast zuivel van Nederlandse biologische boeren, ook plantaardige zuivelalternatieven. De komende maanden gaat een deel van de opbrengst van een aantal Yoghurt Barn producten naar het Wereld Natuur Fonds.

De manier waarop we ons voedsel produceren heeft veel negatieve gevolgen voor de natuur. Bossen worden gekapt voor landbouwgrond en (kunst-)mest en chemische bestrijdingsmiddelen vervuilen onze bodem, lucht en water. De gevolgen voor natuur zijn desastreus. Denk aan ontbossing, insectensterfte, waterschaarste en bedreiging van unieke dieren en planten, zowel in Nederland als elders op de wereld. Allemaal zaken die een kritische blik van de consument verdienen. En waar de consument zelf mee kan werken aan de oplossing.

Feel-good-food met positieve impact
Yoghurt Barn staat met haar dertien vestigingen in het land voor feel-good food met een positieve impact. Positief naar klimaat, mens en dier. Oprichter en eigenaar Wouter Staal: “We willen met biologische of plantaardige zuivel iedereen laten zien dat gezond en lekker eten goed kan samengaan met verantwoord eten. De samenwerking met WWF past heel goed in deze visie, want samen werken we naar een beter klimaat voor toekomstige generaties.

Bewuster voedingspatroon
Samen gaan Yoghurt Barn en WWF-NL enkele biologische en plantaardige producten promoten om meer gasten bewust te maken van hun eigen voedingspatroon en ze te laten inzien dat lekker genieten van eten en drinken buitenshuis óók verantwoord kan zijn.

Het eten van vlees, zuivel en eieren gaat vaak ten koste van natuur. Daarom denken we graag mee over ‘het menu van de toekomst’, waarin je vaker kiest voor plantaardig, lokaal en natuurvriendelijk eten,” zegt Anita van der Aa, Accountmanager Bedrijven van WWF: “Yoghurt Barn inspireert op een positieve en toegankelijke manier een brede groep mensen door te laten zien dat gezond en natuurvriendelijk eten lekker en leuk is.

Over Yoghurt Barn
Yoghurt Barn is een Nederlands horecaconcept met sterke internationale ambitie dat sinds 2012 als enige het hele jaar door yoghurt buitenshuis brengt en klimaatpositief opereert. Elke gast heeft een positieve bijdrage aan het klimaat. Zij kunnen bij 13 Barns in de grotere binnensteden, stations en Schiphol Airport terecht voor “coffee, yoghurt & more”. Yoghurt Barn wil iedereen inspireren met feel-good food en haar fans meenemen in de wereld der yoghurtmogelijkheden. Het bedrijf streeft ernaar om goed te doen voor mens, dier en natuur.

Advertentie