Haarlemse sportverenigingen starten campagne ‘Eerst je ID, dan alcohol’

3

Haarlemse sportverenigingen lanceerden zaterdag 29 september samen met burgemeester Jos Wienen de campagne Eerst je ID, dan alcohol.

De campagne herinnert jongeren eraan om hun identiteitsbewijs bij de hand te hebben als ze alcohol bestellen in de sportkantine. Daarnaast worden de barvrijwilliger ondersteund om jongeren naar hun ID te vragen.

Eerst je ID, dan alcohol
In de kantines, kleedkamers, douches en toiletten hangen posters en stickers met de boodschap ‘<25? Eerst je ID, dan alcohol’. Barvrijwilligers dragen een T-shirt met de tekst ‘Mij fles je niet.’ Op deze manier kunnen zij op een informele manier bij de jonge sporters aankaarten dat ze hun ID moeten laten zien.

Eigen idee
De campagne is een initiatief van de verschillende Haarlemse voetbalverenigingen en SportSupport. De gemeente Haarlem en Sport Support hebben de sportverenigingen ondersteund in het ontwikkelen van hun campagne. De campagne is zaterdag 29 september bij 26 verenigingen van start gegaan. In het voorjaar van 2019 wordt dit aantal uitgebreid, tot ca. 50 sportlocaties. Zo kunnen alle Haarlemse sportverenigingen nog beter voorkomen dat minderjarigen alcohol kopen.

3 REACTIES

  1. Beste Frans,
    Vermoedelijk klagen dan alle sport bestuurders weer van de vele sport verenigingen, missen op deze manier een hoop ( drank ) omzet en uiteraard de zeer belangrijke 3e helft bij de vereniging !

Comments are closed.